Nu måste vi faktiskt vara tysta

Nu måste vi faktiskt vara tysta

David Sundin

Inbunden. Bonnier Carlsen 2023-09-14.
ISBN 9789179793302

Hallå! Nu måste vi faktiskt vara tysta. Det måste vi lova. Inget bus och inget stök. Om vi ska läsa den här boken måste vi vara alldeles ... alldeles ... tysta. Okej?" Ja, håll truten, för här kommer ännu en skoj bilderbok av en liten lustig herre vid namn David Sundin. Precis som hans tidigare barnböcker (som absolut inte ville bli lästa) inbjuder den här till prat och knas mellan uppläsare och den som lyssnar. Det är nämligen inte så särskilt lätt att vara tyst när man högläser den här boken där kycklingar piper och pekfingrar kittlas och spelar på trumma: "BAM BAPP BONG! CHRIZZZ!" David Sundin pratar inte bara i tv. Han kan vara tyst och skriva roliga böcker också. "Nu måste vi faktiskt vara tysta" är en grafisk färgsprakande pek- och titt- och tut- och kuckelikuuu-bok om att vara tyst (eller inte). Grafisk form och illustration: Caroline Linhult. Streckteckningar: David Sundin Det finns fler härliga böcker av David Sundin: Boken som inte ville bli läst, 2020 Boken som VERKLIGEN inte ville bli läst, 2021 Trollformler & besvärjelser för vardagliga händelser, 2021 Boken som ABSOLUT inte ville bli läst 2022 Flera av böckerna har fått priser: "Boken som inte ville bli läst" blev årets mest sålda barnbok 2020. Vinnare av Svensk Bokkonst 2020 (belönad 2021) Vinnare av Adlibris-priset 2020 Vinnare av Din bok - Vårt val 2020

Fler böcker av David Sundin

Ljus i mökret Ljus i mökret Boken skriker pedofili!   (Betyg 1 av 5)

Jag såg boken på ICA Maxi och blev nyfiken. Jag bläddrade igenom och självklart fanns det en man kläd som en kvinna, med mycket smink, bredvid en pojke. Manen gjorde tyst symbolen... varför ska man vara så tyst för? Tänker att vi skulle uppmuntra våra barn att stå up och säga vad de ser, vad de känner, vad de upplever, speciellt när det finns läskiga vuxna nära dem. (Nu måste vi faktiskt vara tysta)

Nu måste vi faktiskt vara tysta

Nu måste vi faktiskt vara tysta Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Nu måste vi faktiskt vara tysta Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.