Tips! Jämför butikernas bokpriser och spara pengar!
Bokrecensioner
 
Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna   

Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna


Mats Heide Anette Svingstedt

Inbunden. Liber 2023-02-03.
ISBN 9789147143429
Hitta bokens lägsta pris







Förlagets beskrivning

Att lyssna har många positiva effekter för organisationer. Lyssnandet ökar tilliten, engagemanget och arbetstillfredsställelsen. Trots den positiva påverkan och att organisationer har fler kommunikationskanaler än någonsin ägnas för lite tid åt att lyssna på kunder, medarbetare och andra viktiga intressenter. Hur kan det vara så? Det enkla svaret är att det är svårt, men det är möjligt att bli bättre på det, både som organisation och som medarbetare. Organisationer behöver hantera lyssnandet som en strategisk fråga för att kunna utnyttja denna stora potential. Samtidigt som chefer och medarbetare behöver uppmärksammas på vikten av lyssnande och träna på det. I boken får du svar på: - Varför är lyssnande viktigt? - Vilka hinder kan finnas för lyssnande? - Hur kan både medarbetare och organisationer bli bättre på att lyssna? - Hur kan organisationer utveckla förmågan att lyssna strategiskt? - Hur bygger man ett system för att förbättra organisationens strategiska lyssnande? Boken vänder sig till organisationer som vill stärka relationen mellan medarbetare och chefer och till externa intressenter. Den är också lämplig som kurslitteratur inom företagsekonomi, personalvetenskap, sociologi, psykologi och medie- och kommunikationsvetenskap. Om författarna Anette Svingstedt är universitetslektor vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap vid Lunds universitet. Mats Heide är professor vid Institutionen för strategisk kommunikation vid Lunds universitet



Fler böcker av författarna

Liknande böcker

Recensioner

Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!



Recensera boken

Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.

Strategiskt lyssnande



Ditt betyg:  1 2 3 4 5

Skriv in en rubrik för din recension (minst 2 ord):



Skriv in din recension i utrymmet nedan (max 1000 ord):



Recensionens språk: 

Ditt namn (Valfritt):



Din e-postadress (visas ej, används endast för verifiering):







Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.

Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna Recensioner som inte följer våra instruktioner kommer inte att visas.







Bokrecensioner » Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna
Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna
Strategiskt lyssnande - Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna
  
Kategorier

Barn & ungdom

Databöcker

Deckare

Ekonomi & affärer

Filosofi & religion

Geografi & geologi

Hem & hushåll

Historia

Hobby & fritid

Kultur

Medicin & hälsa

Naturvetenskap

Psykologi & pedagogik

Samhälle & politik

Skönlitteratur

Språk

Uppslagsverk & ordböcker





Bokrecensioner | Hjälp & support | Om oss


Bokrecensioner Boganmeldelser Bokanmeldelser Kirja-arvostelut Critiques de Livres Buchrezensionen Critica Literaria Book reviews Book reviews Recensioni di Libri Boekrecensies Critica de Libros
Bokrecensioner