Förlagets beskrivning
Lärarkunskapen vilar på två ben, ämneskunskapen och pedagogiken, och dilemmat är att hitta en balans mellan dessa för att främja lärande. Studiet av detta dilemma ur olika skolämnens perspektiv utgör ämnesdidaktikens domäner. Antologin Ämnesdidaktiska utmaningar inom matematik, naturvetenskap och teknik kombinerar forskningsresultat från praxisnära forskning och tvärvetenskapliga projekt med filosofiska betraktelser, debattartiklar och praktiska tips från en unikt bred palett. Författarna är lärare och forskare med anknytning till Högskolan i Gävle som förenas av ett brinnande intresse för sina olika ämnen och en stark önskan att finna vägar till utveckling av undervisningen för att underlätta lärande och väcka nyfikenhet. Ämnesdidaktiska utmaningar inom matematik, naturvetenskap och teknik ska inspirera till ytterligare utveckling av ämnesdidaktiken och vänder sig till blivande och verksamma lärare, lärarutbildare, forskare och andra med intresse för ämnesdidaktiska frågeställningar. Boken ingår som nr. 7 i Lärarutbildningens skriftserie som ges ut av Gävle University Press
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Ämnesdidaktiska utmaningar inom matematik, naturvetenskap och teknik
Bokrecensioner » Ämnesdidaktiska utmaningar inom matematik, naturvetenskap och teknik
|
|
|
|
|
|
|