Förlagets beskrivning
Vi lever i dag i en värld där klimatförändringarna och dess konsekvenser blir alltmer påtagliga. Jordens resurser kommer inte att räcka till om vi inte förändrar vårt samhälle och vår relation till naturen. Förskolan ska, liksom all utbildning i Sverige, genomsyras av lärande för hållbar utveckling. Men vad menas egentligen med det, och vad innebär det i praktiken? I den här boken ger författaren en teoretisk bakgrund till begreppet lärande för hållbar utveckling och visar också genom konkreta exempel hur man kan arbeta med detta i förskolan. Boken fungerar därmed både som inspirationskälla och som utgångspunkt för diskussioner om förskolans roll i skapandet av den värld vi lever i och den framtid som barnen är en del av. I den här andra upplagan har författaren uppdaterat innehållet ut ifrån den reviderade läroplanen för förskolan som trädde i kraft 2019, samt förtydligat och fördjupat en del resonemang. Boken vänder sig till studenter på förskollärarutbildningen och till alla som arbetar i förskolan och är intresserade av lärande för hållbar utveckling
Fler böcker av Sanne Björklund
Liknande böcker
Recensioner
Den här boken har tyvärr inte några recensioner ännu. Om du redan läst boken, skriv en recension!
Recensera boken
Skriv en recension och dela dina åsikter med andra. Försök att fokusera på bokens innehåll. Läs våra instruktioner för mer information.
Lärande för hållbar utveckling
Bokrecensioner » Lärande för hållbar utveckling - - i förskolan
|
|
|
|
|
|
|