Connect 2 - Elevpaket (Bok + digital produkt) - Vuxna och unga vuxna

Peter Watcyn-Jones Annika Mattson

Häftad. Studentlitteratur AB 2016-02-23.
ISBN 9789144106342

Ge dina elever de rätta verktygen för att snabbt ta sig in i den engelsktalande gemenskapen! Connect är ett nybörjarmaterial för unga vuxna och vuxna med små eller inga förkunskaper som visar vägen till kommunikativ kompetens och vidare studier. Peter Watcyn-Jones och Annika Mattsons läromedel är en oslagbar kombination av tryckt material och en digital del som ger eleven varje möjlighet att lyckas. Elevpaketet innehåller dessutom två Workbooks, förbrukningshäften med övningar. Facit till både Workbooks finns i den digitala delen. Med Connect 1 och Connect 2 får eleverna kunskaper motsvarande grundskolans steg 1-4 och ges förutsättningar att gå vidare till gymnasienivå. Nya upplagan av Connect 2 innehåller ett utökat antal digitala övningar, möjlighet för eleverna att skriva in glosor i på sina egna språk, och dessutom planeringssidor till stöd för dem som studerar. Det digitala materialet fungerar dessutom på såväl dator som surfplatta och mobil. Textbook till första upplagan kan användas tillsammans med Workbook till andra upplagan. För att underlätta för skolor som vill göra detta, har alla som använder en kod från första upplagen automatiskt fått tillgång till den digitala delen till den andra upplagan i sin digitala bokhylla. Lärarna ska tänka på att meddela eleverna att de ska använda den digitala delen till den första upplagan (gröna boken), om de har Workbook från den första upplagan. Om de har en ny Workbook ska de använda den digitala delen till den andra upplagan (orange boken). Man ser skillnaderna mellan dessa båda Workbooks eftersom första upplagan inte har Planner sidor. DIGITAL DEL Texterna inlästa med autentiskt engelskt tal Interaktiva uppgifter för uttals- och ordträning, inlästa med autentiskt tal Ljudet till hörövningarna Nya längre texter I våra digitala läromedel kan du alltid söka i innehållet. Du kan också göra egna anteckningar och markera viktiga stycken i texten som sparas automatiskt och som enkelt kan samlas ihop och skrivas ut. Läromedlets digitala del aktiveras med koden som finns i elevboken. Koden är aktiv i fyra år och kan ärvas mellan elever

Fler böcker av författarna

Connect 2

Connect 2 - Elevpaket (Bok + digital produkt) - Vuxna och unga vuxna Din recension kommer att visas inom fem till sju arbetsdagar.